REGULAMIN PRZYZNAWANIA POMOCY PRZEZ FUNDACJĘ MÓJ SEN
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin Przyznawania Pomocy przez Fundację Mój Sen (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady przyznawania wsparcia dla podopiecznych Fundacji Mój Sen (dalej: „Fundacja”) .
- Regulamin został opracowany na podstawie Statutu Fundacji Mój Sen.
§2
KRYTERIA POMOCY
- Pomocy udziela się osobom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej na zasadach określonych w Statucie Fundacji Mój Sen.
- Przy podejmowaniu decyzji o przyznaniu pomocy, Fundacja kieruje się również kryterium dochodowym w postaci dochodu na jedną osobę w rodzinie.
§3
ZAKRES PRZEDMIOTOWY POMOCY
- Udzielenie pomocy dla Podopiecznego jest uwarunkowane pozytywną weryfikacją dokumentacji niezbędnej do przyjęcia w poczet podopiecznych fundacji, oraz podpisaniem umowy świadczenia pomocy przez Podopiecznego lub jego opiekuna prawnego.
- Zarząd Fundacji realizuje pomoc w szczególności w formie:
- Zakupu lub dofinansowaniu leków
- Zakupu lub dofinansowania do zakupu sprzętu medycznego, ortopedycznego lub rehabilitacyjnego
- Sfinansowania lub dofinansowania do turnusów rehabilitacyjnych, operacji, zabiegów
- Opłacenia kosztów zajęć terapeutycznych, rehabilitacyjnych
- Pomocy rzeczowej poprzez przekazanie potrzebnej żywności, środków chemicznych gospodarstwa domowego, odzieży, artykułów szkolnych lub innych, aktualnie niezbędnych przedmiotów
- Zorganizowania i przeprowadzenia akcji pomocowej
- Decyzję o sprawie rodzaju udzielanej pomocy podejmuje Zarząd Fundacji.
§4
PROCEDURA UDZIELANIA POMOCY
- Prawo złożenia wniosku o pomoc przysługuje osobie ubiegającej się o status podopiecznego lub jej opiekunowi prawnemu.
- Pomocy udziela się podopiecznym, na zasadach określonych w Statucie, z powodu m. in:
- niepełnosprawności
- zdarzeń losowych
- długotrwałej lub ciężkiej choroby
- trudnej sytuacji życiowej
- W uzasadnionych przypadkach Fundacja Mój Sen może udzielić pomocy z przyczyn niewymienionych w punkcie 2 powyżej.
- Wszystkie wnioski z prośbą o pomoc muszą być kierowane do Fundacji drogą pisemną lub mailową, osobiście lub korespondencyjnie.
- Fundacja Mój Sen rozpatruje wnioski o pomoc wyłącznie od osób, które dostarczą komplet wymaganych dokumentów na adres Fundacji .
- Za komplet dokumentów niezbędnych do ubiegania się o pomoc uznaje się:
- oficjalną prośbę do Fundacji z opisem sytuacji rodzinnej z odręcznym podpisem
- opis historii dziecka lub osoby ubiegającej się o wsparcie wraz z dokumentacją medyczną, orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności lub innymi właściwymi dokumentami poświadczającymi sytuację zdrowotna podopiecznego.
- podpisane oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
- poświadczony kosztorys świadczeń, których dotyczy wniosek o pomoc charytatywną (badań, wizyty lekarskiej, turnusu rehabilitacyjnego, itp.)
- Decyzję o przyznaniu pomocy podejmuje Zarząd Fundacji w drodze uchwały.
- Fundacja Mój Sen zastrzega sobie prawo do odmowy pomocy bez podania przyczyny.
- Fundacja Mój Sen może refundować koszty poniesione przez Podopiecznego bądź inne osoby
na rzecz Podopiecznego.
- Fundacja pokrywa poniesione koszty na podstawie otrzymanych oryginałów rachunków,
faktur wystawionych na Fundację Mój Sen. W wyjątkowych wypadkach refundacja może nastąpić w drodze uchwały zarządu Fundacji.
- Oryginały faktur, rachunków podlegających refundacji muszą być dostarczone do siedziby
Fundacji Mój Sen do 14 dni roboczych od dnia ich wystawienia.
- Fundacja Mój Sen dokona starań, aby refundacja kosztów nastąpiła w ciągu 14 dni roboczych licząc
od dnia otrzymania oryginałów faktur do Fundacji Mój Sen .
- Refundacja kosztów następować będzie poprzez wpłatę na rachunek bankowy podopiecznego
lub jego opiekuna wskazanego w deklaracji wstąpienia do Fundacji lub bezpośrednio na rachunek wystawcy faktury przedstawionej przez osobę podopieczną lub jej opiekuna . W wyjątkowych
wypadkach, za zgodą Zarządu Fundacji, refundacja nastąpi w formie gotówkowej.
- Świadczenia Fundacji Mój Sen udzielane na rzecz uprawnionych w ramach pomocy mogą być
nieodpłatne lub częściowo odpłatne. Decyzję o poziomie odpłatności podejmuje Zarząd,
uwzględniając w szczególności rodzaj i wartość świadczeń oraz możliwości finansowe i
organizacyjne Fundacji Mój Sen .
- Refundacja kosztów może być całkowita lub częściowa. Decyzję o poziomie refundacji
kosztów podejmuje Zarząd, stosując odpowiednio kryteria wymienione w §2 powyżej.
- Zarząd może zmienić decyzję o poziomie odpłatności świadczeń udzielanych w ramach
pomocy lub o poziomie refundacji kosztów, z tym zastrzeżeniem, że zmiana nie może wpływać
na zmniejszenie uprzednio wykonanych przez Fundację Mój Sen świadczeń i nie może skutkować
nałożeniem na beneficjentów świadczeń lub ich opiekunów obowiązku partycypacji w
kosztach przyznanych i wykonanych przez Fundację Mój Sen świadczeń.
- Zarząd Fundacji decyduje o przyznaniu wsparcia w terminie do 30 dni od otrzymania wniosku.
- O podjętej decyzji Fundacja informuje drogą pisemną lub ustną tylko osoby, których wnioski zostały zakwalifikowane do pomocy.
- W przypadku decyzji pozytywnej zawarta zostaje umowa świadczenia pomocy („dalej Umowa”) pomiędzy Fundacją a osobą ubiegającą się o wsparcie. Wskutek zawarcia Umowy wnioskujący zostaje przyjęty do grona podopiecznych Fundacji.
§5
PODOPIECZNI
- Zawarcie umowy o którym mowa w §4 pkt. 20 jest warunkiem przyjęcia podopiecznego pod opiekę Fundacji. W Umowie zawarte są wszystkie ustalenia niezbędne do podjęcia wzajemnej współpracy pomiędzy Fundacją a jej Podopiecznym. Umowa zawarte zostało na czas nieokreślony.
- Każda ze Stron może wypowiedzieć umowę z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
- Każda ze Stron może wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia, jeśli któraś ze Stron nie wywiąże się z zobowiązań wynikających z Umowy lub niniejszego Regulaminu.
- W ramach Umowy Fundacja udostępnia podopiecznemu swój numer konta bankowego 55 1050 1100 1000 0090 3091 4833, na które darczyńcy mogą wpłacać darowizny na jego rzecz.
- Środki wpływające na konto ze wskazaniem imienia i nazwiska podopiecznego są przeznaczone zgodnie z przedłożonymi fakturami na cele zgodne z §3 niniejszego Regulaminu Przyznawania Pomocy Przez Fundację Mój Sen
- Środki wpływające na konto tytułem innym niż wskazanie konkretnego podopiecznego są przeznaczone na cele statutowe Fundacji.
- W przypadku śmierci podopiecznego lub wypowiedzenia Umowy, niewykorzystane środki pieniężne podopiecznego zostają przeznaczone na cele działalności statutowej Fundacji.
- Informacje o saldzie środków pieniężnych podopiecznego udziela biuro Fundacji Mój Sen na prośbę podopiecznego lub rodziców/opiekuna prawnego, nie częściej niż raz na miesiąc
- W przypadku przeprowadzenia przez Fundację akcji pomocowej stosuje się przepisy Regulaminu Przeprowadzania Akcji Pomocowej.
§6
ZOBOWIĄZANIA OSÓB ZGŁASZAJĄCYCH I PODOPIECZNYCH
- Osoby zgłaszające zobowiązane są do:
- współpracy z pracownikami oraz z Zarządem Fundacji w zakresie skompletowania dokumentacji potwierdzającą sytuację podopiecznego.
- Zapoznaniem się z obowiązkiem informacyjnym oraz wypełnieniem oświadczenia dotyczącego przetwarzania danych osobowych.
- natychmiastowego powiadamiania Fundacji o wszelkich zmianach danych osobowych, teleadresowych oraz do aktualizowania informacji medycznych.
- Podopieczni lub osoby działające w ich imieniu (rodzice, osoby prawne) zobowiązani są do:
- współpracy z pracownikami oraz z Zarządem Fundacji w zakresie terminowego przedłożenia dokumentów oraz faktur, których koszty Fundacja pokrywa.
- Informowania Fundacji o efektach pomocy i podziękowania za otrzymaną pomoc (przesłanie krótkiej informacji wraz ze zdjęciami)
- natychmiastowego powiadamiania Fundacji o wszelkich zmianach danych osobowych, teleadresowych oraz do aktualizowania informacji medycznych.
§ 7
ZOBOWIĄZANIA FUNDACJI
- Fundacja zobowiązuje się do dbania o dobre imię podopiecznych. Zamieszczane informacje są zgodne z tym, co osoba zgłaszająca zawarła we wniosku.
- Fundacji przysługuje prawo weryfikacji przedłożonych informacji.
§8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Decyzja Zarządu Fundacji o przyznaniu lub odmowie przyznania jest decyzją ostateczną, od której nie przysługuje odwołanie.
- Fundacja w szczególnych wypadkach zastrzega sobie prawo do ponownego rozpatrywania odrzuconych wcześniej wniosków o czym informuje telefonicznie osoby zgłaszające.
- W szczególnych przypadkach nieopisanych w Regulaminie, Fundacja zastrzega sobie prawo do udzielenia pomocy na zmienionych zasadach.
- Fundacja ma prawo do odmówienia pomocy bez podania przyczyny.
- W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych mają zastosowanie obowiązujące przepisy.